c راهنمای کاهش عوارض سفر هوایی
پنج شنبه, ۲۷ تیر , ۱۳۹۸

راهنمای کاهش عوارض سفر هوایی


سفر هوایی یکی از نمونه سفرهایی است که برای رسیدن به برخی مقصد ها ناچارید از آن بهره ببرید. البته در مسافرت های طولانی یا سفر به کشورهای دور، متاسفانه برای بسیاری از افراد عوارضی به وجود می آید که باید آن هارا جدی گرفت. به عنوان مثال شما در هنگام پرواز با اختلالات درونی مواجه می شوید که باید از قبل پرواز و بعد از آن به مراقبت هایی بپردازید. در بخش راهنمای گردشگری آژانس گردشگری راهکارهای کاهش عوارض سفر هوایی در ارائه شده است که در ادامه می خوانید

عوارض سفر هوایی

ساعت خواب بدن در هنگام پرواز غیر فعال می شود و این می تواند مشکلات زیادی بوجود آورد در این مبحث به بیان مشکلات و راه حل ها می پردازیم.

علایم مشکلات ناشی از پرواز و سفر

احساس به خوابیدن دارید اما خوابتان نمی آید.

خستگی مفرط ناگهانی پیدا می کنید

عملکرد ذهن و جسمی شما کاهش پیدا می کند

مشکلات گوارشی پیدا می کنید.

این عوامل می تواند برایتان دردسر ساز باشد.

راهکارها:

بخوابید

باید قبل از سفر بخوابید تا بتوانید کمبود خواب های ناشی از سفر هوایی را جبران کنید. اگر به کشورهای شرقی می روید چند ساعت زودتر از معمول به رختخواب بروید. این در مورد کشورهای غربی معکوس است. با این کار بدنتان با تغییرات کنار می آید و مشکلات به صفر می رسد.

ملاتونین مصرف کنید

ملاتونین در واقع هورمونی است که ساعت خواب را تنظیم می کند. پزشکان می گویند اگر قبل از سفر کمی ملاتونین مصرف کنید مشکلات تنظیم ساعت بدنی تان بهتر حل می شود.

-نور درمانی کنید

در مورد میزان تابش خورشید و غروب آن در کشور مورد نظر، سعی کنید از اطرافیان سوال کنید و در آن ساعت ها به طور نمایشی در معرض نور و تاریکی قرار بگیرید تا بدن عادت کند

عوارض سفر هوایی

در هنگام پرواز این کارها را انجام دهید

ابتدا ساعت خود را روی ساعت مقصد تنظیم کنید. اگر صبح به مقصد می رسید سعی کنید در هواپیما بخوابید و در غیر اینصورت بیدار بمانید. با مصرف نوشیدنی ها کمبود اب بدن را جبران کنید و سعی کنید ورزش های نشسته را بیاموزید و انجام دهید و اگر اجازه بدهند کمی راه بروید.

بعد از پرواز این کارها را انجام دهید

اگر کمبود خواب دارید و صبح است، سعی کنید بعد از ظهر کمبود خواب را جبران کنید و یک چرت عصرگاهی بزنید. ورزش را فراموش نکنید و ملاتونین را ادامه دهید. از سویی سعی کنید شب ها را خود را مجبور به خواب کنید. ناگفته نماند که نور گرفتن زیر نور خورشید میزان ساعت بدنی تان را تنظیم می کند پس از آن بهره ببرید.

 

 

مطالب پیشنهادی :

Comments are closed.


به آژانس مسافرتی امتیاز بدهید

از حمايتتان سپاس‌گزاریم